Wilma blij bij het klantcontactcentrum
Wilma vindt haar droombaan als telefoniste/receptioniste bij Regio Rivierenland. De 55-jarige Wilma Pesulima is succesvol uitgestroomd uit de leerwerkroute Klant Contact Centrum (KCC). Na een maand proeftijd bij Regio Rivierenland heeft Wilma een jaarcontract in de wacht gesleept als receptioniste/telefoniste.
“Op mijn 25e ontving ik een indicatie, want ik heb epilepsie, een lichte spasme en draag aangepaste schoenen. Ik werkte de afgelopen 30 jaar in verschillende functies bij Werkzaak. Ik begon als productiemedewerker. In 2014 behaalde ik mijn opleiding AKA-telefoniste en maakte ik de overstap naar baliemedewerker. Dit beviel mij goed en hier wilde ik mij verder in ontwikkelen!”
In 2018 leert Wilma de fijne kneepjes van het vak klantcontact. Haar zelfvertrouwen maakt een enorme sprong. Dat bleef niet onopgemerkt bij haar leermeester Dylan Hoogendorp. Hij is trots op Wilma: ‘ Wilma groeide en bloeide op in het KCC van Werkzaak. Wilma droeg haar steentje bij aan een prettige werkomgeving en pakte zelf de regie om een baan te vinden bij een externe werkgever. Wilma ziet nieuwe dingen als een uitdaging. Wilma is klantvriendelijk en behulpzaam. Toen ik de vacature bij Regio Rivierenland zag wist ik meteen dat Wilma hier perfect zou passen.’
Het klikte meteen
Er was meteen een klik tussen Wilma, Monique Eekhof (medewerker secretariaat) en de directeur Huug Derksen. Wilma startte met één maand proeftijd en het jaarcontract volgde al snel. Wilma werkt 32 uur in de week en heeft het uitstekend naar haar zin: ‘Ik voel mij hier zó op mijn gemak. Op mijn 1e werkdag stond er een prachtige bos bloemen voor mij klaar. Ik hoor er bij en ik kan mijn gang gaan in mijn eigen toko! ’
Wilma haar tip voor medewerkers die ook de stap naar een externe werkgever willen nemen: ‘Luister eens echt naar jezelf en doe het. Neem zelf het initiatief en doe het.’
We kunnen nu al niet meer zonder Wilma
Huug Derksen, directeur Regio Rivierenland, werkte al eerder met medewerkers van Werkzaak en dat beviel hem goed. Huug is blij met Wilma. ‘Wilma heeft een open houding, is klantvriendelijk, representatief en neemt initiatief. Bijkomend voordeel is dat ze net als ik Ajax-fan is. Ik wil Wilma graag een vast dienstverband aanbieden. Dat verdient ze. Wij kunnen nu al niet meer zonder haar.’ Monique, medewerker secretariaat en begeleidster van Wilma vult aan: ‘Ik zie Wilma haar beperking niet. Ik zie haar talenten! En al zou Wilma wegwillen, we laten haar niet meer gaan! ’
Samenwerken met Werkzaak Rivierenland
‘Over de begeleiding van Werkzaak ben ik zeer tevreden’, vertelt Huug enthousiast. ‘Ik ben daarom ook met Werkzaak in gesprek om de samenwerking te intensiveren. Voor onze nieuwe huisvesting in het komende jaar wil ik de schoonmaak uit besteden aan Speciaal Facilitair.’